مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا ضد ایرانی است/ اینکه گفته می شود طبق برنامه ششم توسعه استخدام دولتی ممنوع می شود یک دروغ است

13:05 - 24 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۹۶۷۴
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-سخنگوی دولت گفت: مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا ضد ایرانی است و اگر مغایرت آن با برجام محرز شود، دولت اقدامات متقابل را انجام می دهد.
سلمانی//مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا ضد ایرانی است/ اینکه گفته می شود طبق برنامه ششم توسعه استخدام دولتی ممنوع می شود یک دروغ استبه گزارش خبرنگار سیاسی میزان، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز در جریان نشست خبری خود با اشاره به اطلاع رسانی نادرست برخی رسانه ها در رابطه با برنامه ششم توسعه اظهار کرد: شیوه تنظیم برنامه توسعه روند بخصوص دارد و دولت بر همین مبنا پس از ابلاغ سیاست های کلی از سوی رهبری به همه دستگاه ها و وزارتخانه ها اعلام کرد که در قالب اسناد فرادستی، برنامه های پنج ساله خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه کنند.

وی ادامه داد: بر اساس همسانی برنامه های صادر شده از سوی دستگاه ها، یک شورای برنامه ریزی درحوزه های تخصصی نظیر آموزشی و فرهنگی تشکیل شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: پس از جمع بندی نظرات شورا های تخصصی این نظرات به شورای تلفیق آمد و برای تصویب در ستاد برنامه به یک پیش نویس تبدیل شد.

نوبخت گفت: دولت در لایحه برنامه ششم توسعه احکامی را که منوط به اجازه مجلس است تفکیک کرده است. بنابر این آنچه که برخی رسانه ها پیرامون برنامه ششم به آن استناد کردند احکامی است که باید توسط مجلس تصویب شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به پیشنهاد دولت مبنی بر واگذاری واحدهای جامع علمی کاربردی به بخش خصوصی اظهار کرد: دولت در راستای خصوصی سازی و واسپاری کارها به مردم واگذاری دانشگاه های علمی کاربردی به بخش خصوصی را در برنامه ششم مطرح کرد اما برخی رسانه ها چنین وانمود کردند که دولت برای کمک به دانشگاه آزاد این بخش را در برنامه ششم گنجانده است.

نوبخت تأکید کرد: اینکه گفته می شود طبق برنامه ششم توسعه استخدام دولتی ممنوع می شود یک دروغ است.

نوبخت در ادامه با اشاره به جلسه فوق العاده دیشب هیات دولت برای بررسی احکام بودجه 95 گفت: دیشب جلسه فوق العاده هیات دولت برگزار شد و در آن جلسه احکام پیشنهادی الحاقی به لایحه بودجه 95 از سوی برخی دستگاه ها و وزارتخانه ها ارائه و جمع بندی نهایی صورت گرفت.

وی ادامه داد: ما تنها به یک جلسه دیگر نیاز داریم که سقف بودجه 95 را ببندیم و به همین منظور یکشنبه هفته آینده هیات دولت برای رأی گیری تشکیل جلسه می دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به تأکید دولت بر ابتناء لایحه بودجه 95 و برنامه ششم بر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: دولت تأکید دارد که لایحه بودجه 95 را بر اساس اسناد فرادستی تنظیم کندو مقرر شده است که در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی انطباق لایحه بودجه 95 با بندهای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی احراز شود.

وی ادامه داد: برای توسعه کشور حتماَ باید از رویکردهای اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم و دولت از این سیاست ها استقبال می کندو این سیاست ها را برای خود به منزله یک فرصت تلقی می کند.

نوبخت در ادامه نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی پیرامون جلسه ای که قرار است امروز در شورای حکام به منظور مختومه کردن پرونده پی ام دی برگزار شود، گفت: در گزارش آمانو بخش هایی وجود داشت که مورد تأیید جمهوری اسلامی ایران نیست اما این گزارش به طور کلی بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران صحه می گذارد بنابر این توقع ما این است که شورای حکام در جلسه امروز خود پرونده پی ام دی را مختومه کند و این امر قطعی است مگر اینکه یک اتفاق غیر قابل پیش بینی بیافتد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ما اجرای برجام را منوط به مختومه شدن بحث پی ام دی کرده ایم، گفت: اگر امروز در جلسه شورای حکام پرونده پی ام دی مختومه نشود ما برنامه ها و سیاست هایی را که تنظیم کرده ایم متناسب با شرایط موجود انجام می دهیم.

نوبخت با اشاره به مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر لغو تسهیلات روادیدی به سفرکنندگان به ایران گفت: مصوبه اخیر  مجلس آمریکا ضد ایرانی است و اگر مغایرت این مصوبه با بندهای برجام توسط کارشناسان ما احراز شود دولت اقدامات متقابل خود را انجام می دهد.

وی ادامه داد: البته رقبای دولت فعلی آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور در تلاش هستند تا برجام را به هم بزنند بنابر این مصوبات مجلس نمایندگان آمریکا را نباید به مثابه تلاش طرف آمریکایی تلقی کرد.


سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون نرخ دلار در بودجه 95 گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی گزینه های مختلفی را در این زمینه به دولت پیشنهاد کرده و در جلسه یکشنبه آینده پیرامون نرخ دلار در بودجه 95 تصمیم گیری می شود.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه توجه برنامه ششم به بحث آسیب های اجتماعی گفت: در برنامه ششم در زمینه آسیب های اجتماعی حکم خاصی صادر شده و مقرر شده سازمانی در رابطه با آسیب های اجتماعی تشکیل شود.

نوبخت ادامه داد: همچنین مقرر شده که ردیف اعتباری خاصی برای کاهش آسیب های اجتماعی در لایحه بودجه 95 و لایحه برنامه ششم در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون چگونگی تخصیص درآمدهای ناشی از افزایش قیمت حامل های انرژی اظهار کرد: دولت تلاش دارد تا درآمدهای حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی به بخش تولید و همچنین خانواده های نیازمند اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 75 میلیون خانوار در کشور از یارانه نقدی استفاده می کنند و همچنین تعدادی از خانوارهای دیگر از یارانه های غیر نقدی در قالب بسته های حمایت غذایی استفاده می کنند.

نوبخت در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون برنامه های اجرایی دولت برای انتخابات بیان داشت: همان طور که انتخابات سال 92 امید آفرین بود تلاش دولت این است که انتخابات سال 94 نیز امیدبخش باشد و اصلاَ به مصلحت کشور در این شرایط نیست که پس از انتخابات شاهد ایجاد شکاف هایی در جامعه باشیم.

وی ادامه داد: دولت تمام تلاش خود را برای برگزاری یک انتخابات سالم و قانونی مصروف می کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: به جز وظایفی که در قانون تعیین شده دولتمردان از هیچ امکان دولتی برای اثرگذاری درانتخابات استفاده نخواهند کرد.
نوبخت در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون تشکیل جلسه میان دولت و مجلس گفت: در این رابطه خبری ندارم اما قطعاَ تشکیل جلسات مشترک میان دولت و مجلس غیر منتظره نخواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون برخی اظهارات مطرح شده در رابطه با تمایل نمایندگان مجلس به تمدید برنامه پنجم اظهار کرد: با توجه به اینکه احکام دائمی برنامه ششم مدتها پیش از سوی دولت به مجلس نهم ارائه شده و این مجلس در حال بررسی آن است بنابر این تمدید یکساله برنامه پنجم و حواله برنامه ششم برای بررسی و تصویب به مجلس آینده، خواست عمومی نمایندگان مجلس نهم نیست.

وی ادامه داد: مجلس نهم می تواند طبق برنامه زمان بندی هر دو لایحه بودجه 95 و برنامه ششم را بررسی و تصویب کند.

نوبخت در ادامه در پاسخ به سوالی در رابطه با کمبود گاز در برخی مناطق غربی کشور اظهار کرد: برای جلوگیری از قطع گاز شهری یک مدیریت صحیح لازم است و در همین راستا وزارت نفت تأکید کرده که شرایط لازم را برای شرکت گاز فراهم می آورد البته ضرورت دارد که مردم هم صرفه جویی کنند.

سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون اظهارات اخیر یکی از تئوریسین های اصلاح طلب مبنی بر ضرورت کمک دولت به اصلاح طلبان جهت پیروزی در انتخابات مجلس دهم گفت: اینکه اصلاح طلبان معتدل با دولت همگرایی دارند قابل تقدیر است و دولت هم همان گونه که نگاه مثبتی به اصولگرایان معتدل دارد به اصلاح طلبان اعتدالی هم نگاه مثبتی دارد.

وی تأکید کرد: هیچ جریان سیاسی درون نظام که بر اساس قانون فعالیت می کند حذف شدنی نیست.

نوبخت در پاسخ به سوالی در رابطه با اقدامات دولت جهت جلوگیری از کاهش قیمت نفت گفت: یک بخش از موضوع کاهش قیمت نفت سیاسی است و کشورهایی که در این کار دخیل هستند و متأسفانه برخی از آنها هم اسلامی هستند بدون هیچ توجیهی در حال ضرررسانی به ملت های مسلمان هستند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: ما به هر قیمتی که شده از سهم فروش خود در بازار نفت استفاده خواهیم کرد و اگر قرار است عرضه نفت در بازارهای جهانی کاهش یابد آن کشورهایی که در غیاب ایران تولید خود را افزایش دادند باید تولید خود را کاهش دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برخی رسانه ها که به کوچکترین تحولات و مصوبات دولت انتقاد می کنند کاری جز تزریق بدبینی به جامعه انجام نمی دهند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *