دوئل متولیان جودو را میراسماعیلی برد!

11:42 - 18 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۷۶۷۸
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
خبرگزاری میزان - سرانجام اختلاف دو مسئول ارشد جودو برای کنار رفتن از مسئولیتش در فدارسیون با برد آرش میراسماعیلی نایب رییس این فدراسیون همراه شد.
به گزارش خبرنگار ورزشی ؛ وزارت ورزش و جوانان سرانجام با استعفای چند ماه قبل محمدعلی رستگار رییس فدراسیون جودو موافقت کرد تا بلافاصله رشید خدابخش به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شود و جلسه معارفه او هم برگزار شد.

وقتی اختلافات علنی شد
از مدت ها قبل اختلاف نظر بین رستگار و آرش میراسماعیلی نایب رییس فدراسیون جودو  باعث به وجود آمدن حاشیه های فراوان و لجبازی‌های شخصی شده بود به طوریکه هر دو عضو فدراسیون خواهان برکناری یکدیگر از سمتشان بودند.

رستگار تابستان امسال استعفا کرد و به دنبال آن شایعه سرپرستی میراسماعیلی شنیده شد اما موضوع استعفا مسکوت ماند. البته در این میان حمایت برخی مسئولان وزارتخانه از رییس و نایب رییس فدراسیون در این موضوع نیز جالب توجه بود.

اختلاف نظرها بین دو مسئول فدراسیون جودو باعث شد تا رییس فدراسیون، میراسماعیلی را از سمت مدیریت تیم های ملی کنار بگذارد و خود شخصا مسئولیت این سمت را در اختیار بگیرد و پس از آن هم این نایب رییس جودویی فدراسیون بود که به عنوان سرمربی تیم ملی کوراش برای مسابقات جهانی انتخاب شد. هر چند که این انتخاب مخالفان بسیاری داشت!

اتفاقات مربوط به کتک خوردن کوراش کار ازبکستانی در جریان رقابتهای جهانی در لرستان باعث شد همچون چند سال قبل فدراسیون جهانی دست بکار شده و میراسماعیلی را با محرومیت مواجه کند هرچند که بعداز این رای نایب رییس فدراسیون دست های پشت پرده داخلی را عامل این صدور رای دانست و خبر از شکایت احتمالی را داد.

بعد از این اتفاق هم گفته شد، رییس فدراسیون جودو خواستار استعفای میراسماعیلی شده بود که با آن مخالفت شد. رستگار اقدام به برکناری میراسماعیلی کرد و حتی نایب رییس جدید فدراسیون را هم تعیین کرد اما این بار دخالت وزارت ورزش و صدور بیانه ای موجب بازگشت مجدد میراسماعیلی به فدراسیون شد.

جودو با انبوهی از حواشی و سکوت وزارتخانه در قبال اخبار آن مورد انتقاد رسانه ها قرار داشت تا اینکه منجر به کنار رفتن رئیسش شد.


پای کمیته ملی المپیک به میان آمد

در این میان صحبت از حضور رستگار به عنوان خزانه دار جدید کمیته ملی المپیک هم به میان آمد اما رییس فدراسیون جودو همه چیز را منوط به تصمیم کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش کرد. حالا با کنار رفتن رستگار احتمال حضور وی درکمیته ملی المپیک به عنوان خزانه دار قوت گرفته است هرچند که این انتخاب بستگی به آرای اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *