فهم و عمل به مفاهیم قرآنی نیاز جامعه امروز است

22:20 - 08 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۴۱۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین مظفری در دیدار با مسئول طرح ملی تلاوت قرآن کریم ، فهم و عمل به مفاهیم قرآنی را نیاز ضروری امروز جامعه دانست.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان خراسان رضوی، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به موفقیت های دادگستری استان در زمینه فعالیت های مذهبی و قرآنی افزود: بحمدالله با حضور قضات و کارکنان فرهیخته و خانواده های محترم، شاهد فعالیت های گسترده در این زمینه هستیم و این اقدامات از آشنایی با قرآن تا عمل به مفاهیم انسان ساز و زندگی آفرین آن باید ادامه پیدا کند و در نقطه کنونی متوقف نشود.
وی اضافه کرد: کسب عناوین متعدد برتر فعالان قرآن دادگستری استان در مسابقات اخیر منطقه ای قرآن قوه قضائیه باید به عنوان سرآغاز این راه تلقی شود.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی فهم و عمل به مفاهیم قرآنی را از جمله آرزوهایی دانست که باید آحاد جامعه و به ویژه مسئولان در زمینه تحقق آن تلاش کنند و افزود: باید چشم انداز ما روزی باشد که انشاء الله تمام جامعه ما قرآنی و منبعث از تعالیم الهی آن باشد.
رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به جایگاه عظیم این کتاب آسمانی خاطر نشان کرد: فهم و عمل به قرآن باید به عنوان یک نیاز ضروری جامعه، مورد توجه همگان به ویژه مسئولان فرهنگی قرار گیرد.
 
وی عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در جمع فعالان قرآنی را بسیار راهگشا دانست و خاطر نشان کرد: رهنمودهای دقیق و کارشناسانه معظم له می تواند بهترین نقشه راه برای فعالان در این عرصه باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین مظفری با اشاره به برخی از آثار انس با قرآن افزود: انس با قرآن در سطوح مختلف اثرات عملی فراوانی برای افراد و جامعه دارد و فعالیت های قرآنی با توجه به سیاستهای کلان دستگاه قضایی در خصوص سالم سازی جامعه اسلامی، بُعد انسان ساز و نیز تأثیرات آن در زمینه پیشگیری از وقوع جرم مورد توجه دادگستری استان قرار دارد.

گفتنی است در ابتدای این نشست مسئول طرح ملی تلاوت قرآن کریم به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این زمینه در استانهای مختلف کشور ارائه کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *