ترکیه با اقداماتش چراغ جنگ را روشن می کند + عکس

17:38 - 07 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۳۸۰۲
خبرگزاری میزان - با گذشت 4 روز از ساقط شدن جنگنده سوخوی 24 توسط ترکیه در حریم هوایی سوریه، روسیه با اقدامات تلافی جویانه همچون قطع همکاری های نظامی، تجاری و گردشگری به این جنایت واکنش نشان داده است.
به گزارش سرویس بین الملل  به نقل از پایگاه خبری "کانفلیکت نیوز"، با گذشت 4 روز از ساقط شدن جنگنده سوخوی 24 روسیه توسط ترکیه در حریم هوایی سوریه، روسیه با اقدامات تلافی جویانه همچون قطع همکاری های نظامی، تجاری و گردشگری به این جنایت واکنش نشان داده است، تا جایی که حتی رئیس مجلس دوما روسیه اقدامات نظامی علیه ترکیه را بلامانع دانسته است.

"سرگئی ناریشکین"، رئیس دومای روسیه با بیان اینکه ترکیه به عمد قصد کشتار خلبانان روسی را داشته تاکید کرد روسیه این حق را برای محفوظ می داند که به اقدامات نظامی در پاسخ به ترکیه دست بزند.



حزب عدالت و توسعه ترکیه نیز امروز شنبه اعلام کرد که دستور به استقرار تانک، وسایل نقلیه زرهی و دیگر تسلیحات سنگین را در مرز خود با سوریه داده است.

بنابر این گزارش، کاروانی نظامی ترکیه که از استان های غربی وارد می شود، شامل اتومبیل های زرهی و 20 تانک است و در مرز استان "غازی عینتاب" مستقر خواهد شد.



این در حالی است که دیروز جمعه نیز دسته ای دیگر از تانک ها در این منطقه استقرار یافته بودند.

علاوه بر این، ترکیه اعلام کرده است که سیستم های راداری و جتنگ الکترونیک را در مرز خود با سوریه قرار خواهد داد.



افزایش تنش ها میان دو کشور بدنبال حمله از پشت جنگنده ترکیه با موشک هوا به هوا به سوخوی 24 روسیه در حریم هوایی سوریه است.

در حالی که روسیه مخالفت می کند، ترکیه بر نقض حریم هایی کشور خود توسط جنگنده کشور همسایه تاکید دارد و این عامل را دلیل اصلی اقدامش عنوان کرده است.




ناشناس
|
-
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
0
0
آخه ... اینها که همش مال آمریکاست تو جز لگد پرانی چه بلدی
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *