هویت ۹۹ درصد رای‌دهندگان در دور اول انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ به صورت الکترونیکی احراز شد

15:02 - 13 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۲۱۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
هویت ۹۹ درصد رای‌دهندگان در دور اول انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ به صورت الکترونیکی احراز شد
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت: هویت ۹۹ درصد رای‌دهندگان در دور اول انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ به صورت الکترونیکی احراز شده است.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، امیر شجاعان عصر چهارشنبه در دومین جلسه ستاد امنیت انتخابات استان تهران که با حضور محسن نایبی، رئیس ستاد امنیت انتخابات استان تهران، جلایی، مدیرکل فناوری شورای نگهبان، علوی، قائم مقام شورای نگهبان هیئت نظارت استان تهران و سیدکمال سادات مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران و دیگر اعضا برگزار شد، ضمن ابراز رضایت از برگزاری دور اول انتخابات اظهار کرد: با توجه به تغییرات اعمال شده در قانون انتخابات، مجبور بودیم با توجه به فرصت کمی که در اختیار داشتیم خود را با شرایط تطبیق دهیم که به یاری موفق بودیم.

وی با اشاره به این مطلب که در مرحله اول انتخابات هم پیش ثبت نام و هم ثبت نام به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار شد گفت: با توجه به حذف مهر شناسنامه، مسئولیت احراز هویت رای‌دهندگان بر عهده سامانه قرار گرفت، چرا که باید تمهیداتی اندیشیده می‌شد که مانع از اخذ رأی تکراری توسط اشخاص شود.

شجاعان با بیان اینکه هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد، عنوان کرد: اطلاعات شناسنامه‌ای افراد به همراه عکس برای کاربر رایانه در شعب نمایش داده می‌شد و مردم با هر مدرکی امکان رأی دادن داشتند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه در دور نخست در چهار‌حوزه انتخابیه انتخابات به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار شده است بیان کرد: با در نظر گرفتن شرایط انتخابات در تهران و زمان بر بودن فرآیند شمارش، با توجه به اینکه بعد از اتمام زمان رأی گیری دستگاه بلافاصله نتیجه را اعلام می‌کند و دیگری نیازی به تطبیق نیست، حجم کار تا حد بسیار زیادی در شعب کاسته خواهد شد که اتفاق خوبی است.

وی با اشاره به توزیع امکانات و تجهیزات کافی در شعب، بر آموزش دقیق و کاربردی اعضای شعب و‌کاربران تاکید کرد و افزود: از نظر ما برگزاری انتخابات در دور دوم هیچ تفاوتی با دور اول ندارد و ما با تمام توان در تمامی حوزه‌ها در امر برگزاری انتخابات تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *