۸.۷ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد

17:19 - 29 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۹۷۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
۸.۷ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
از اول فروردین ماه تا بیست و هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ۸ میلیارد و ۷۴۳ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش  بانک مرکزی؛ اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالا‌های اساسی ۲ میلیارد و ۳۶۲ میلیون دلار، برای کالا‌های تجاری و بازرگانی مبلغ ۴ میلیارد و ۶۸۳ میلیون دلار و برای خدمات ۱۹۹ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات یک میلیارد و ۴۹۹ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

۸.۷ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد

بالسینی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۲ میلیارد و ۳۶ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۳۲۶ میلیون دلار و در مجموع ۲ میلیارد و ۳۶۲ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالا‌های ضروری با قیمت ارزانتر پرداخت شد.

۸.۷ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۷۶۴ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۵۸۴ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۳۸۰ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۳۲۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۲۷۱ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۳۹۸، ۸۷، ۳۰۹، ۲۱۵ و ۱۳ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز بیست و هشتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. نرخ تامین ارز در سامانه نیما ۴۱ هزار تومان و در سرفصل واردات در مقابل صادرات نرخ به صورت توافقی است. 

علاوه بر این گروه ها، ۲ میلیارد و ۳۵۶ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۷۷ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

در روز ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۴ هزار و ۸۶۸ تومان، یورو با نرخ ۴۸ هزار و ۷۶۴ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۲۱۷ تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۱ هزار و ۸۹۴ تومان، یورور با نرخ ۴۵ هزار و ۵۳۲ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۴۰۷ تومان بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *